علي سر یزدی"مسئول  روابط عمومی انجمن دوستداران و حافظان خشت خام در گفتگو با یزدفردا  اظهار داشت: در نامه ای به اداره كل میراث فرهنگی ضمن تشكر از پیگیری حقوقی تخریب غیر قانونی در اردكان معرفی متخلفین و قانون گریزان خواسته دوستداران میراث فرهنگی استان است .

وی در ادامه افزود:در نامه ای به اداره كل میراث فرهنگی ضمن تشكر از پیگیری حقوقی تخریب غیر قانونی در اردكان معرفی متخلفین و قانون گریزان با هر عنوان كه برای خود جایگاهی فراتر از قوانین موضوعه كشور قائل هستند و دست به اقدامهای غیر قانونی می زنند، زمینه ساز پیشگیری اقدامها احتمالی بعدی بیان شده است.

سریزدی در ادامه به نامه  شماره 688-2-89 مورخه 16تیرماه89 خطاب به اداره كل میراث فرهنگی یزداشاره نمود و افزود: پس از اقدام غیر قانونی و تخریب خانه ای در اردكان (در مورخه 27خردادماه 89)اطلاع حاصل شد  امور حقوقی آن اداره كل پیگیر موضوع می باشد .

علی سریزدی گفت ::برخود لازم می دانیم ضمن تشكر امیدوار باشیم ضمن توجه و نهادینه شدن اقدام های پیشگیری و مسئولانه در خصوص هرگونه اقدام غیر قانونی خلاف ضوابط میراث فرهنگی، با هر نهاد و فرد خاطی با هر عنوان، رفتاری در چارچوب قانون صورت گیرد و احیاناً مشمول فراموشی - رویه های متناقض رفتاری- همنشینی مسالمت آمیز با محكومین و مخربین میراث فرهنگی نگردد.

سریزدی در پایان افزود:همچنین شهامت در بیان نام خاطیان در ارائه گزارش به مردم و دوستداران میراث فرهنگی اقدامی مؤثر در جلوگیری از موارد مشابه و آتی خواهد بود.

گفتنی است :روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در تاریخ 16 تیرماه جاری ازپیگیری حقوقی تخریب خانه تاریخی در اردکان خبر داد :در پی درج خبر تخریب خانه تاریخی در اردکان به اطلاع دوستداران میراث فرهنگی می رساند که تخریب قسمتی از خانه قدیمی محمودی در تاریخ 27/3/89 بدون اخذ مجوز و موافقت میراث فرهنگی انجام شده که به محض اطلاع یگان حفاظت میراث فرهنگی در حین گشت زنی صدور اخطار و تعطیلی کار اقدامات پیشگیری بعمل می آید و مراحل پیگیری حقوقی توسط اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در دست انجام می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا